09 maj 2011

Tisdagstema: Favoritplatsen hemma

Idag är Fabrikens tema favoritplatsen hemma. Och den platsen är given, det är soffhörnan!

P5090078

Det är där jag helst kryper upp när jag handarbetar, tittar på TV och film, talar i telefon, läser en tidning, dricker en kopp te eller smaskar på något gott… Eller helt enkelt bara vill slappa.

P5090079

Vintertid är det varmt och mysigt att kura ihop sig under favoritfilten på fårskinnet i soffan och njuta av en sprakande brasa i spisen och tända ljus på soffbordet. Där bland kuddarna är det bekvämt och gott att sitta. Många är de gånger jag somnat där i soffhörnan också… Det är utan tvekan min favoritplats här hemma!

Ha en riktigt fin tisdag!

4 kommentarer:

LissenTo sa...

Det ser mjukt och gott ut i ditt soffhörn och härligt att ändra efter årstid.

Jag trivs i min soffa jag också.

Ha en skön tisdag. // Lissen

alegni sa...

det ser onekligen mjukt och skönt ut i din hörna!
ha det gott i solskenet, och hoppas det ordnar sig med tanden.

Annies Blå sa...

I soffan trivs jag också bra. Fastän jag är en person som är i ständig rörelse och har svårt att sitta stilla så är det till soffan jag söker mig när jag riktigt vill slappna av :).
Kram/Annie

StrandviksVillan sa...

Sån fin blommig kudde, passar så bra in där!
Visst är soffhörnan ett favvoställe hemma, även för mig.
Du skrev om shersmin och en sån planterade jag ifjol, så nu är det spännande att se hur den tar sig i år! Den har verkligen fantastisk doft!! Du får ta och skaffa dig en sån denna sommar ;)
Hoppas vovven mår bättre nu.

Ha det gott i vårsolen!
kram